TusTextos

“mau, la Gatita de la Montaña” - Català - Castellano

“Mau, la gatita de la montaña”

Había una vez una gatita negra, era muy dulce, cuando la acariciabas hacia “runn runn”. Su amo era un brujo malo que la abandonó en medio de la montaña. La gatita se quedó muy triste, a pesar que el brujo era malo, ella lo quería, y lo echaba mucho de menos.
Por las noches dormía sola y llamaba a su amo malo, hacía: ¡miau! ¡miau!, y así sese pasaba las noches, triste y sola, abandonada en el medio de la montaña .

Otro día, ella que era muy cariñosa, vio a un señor que le parecía que era bueno. Se le acercó diciendo, ¡miau!¡miau!, y el señor le dijo: ¿a dónde te crees que vas bicho asqueroso? Y le dió una patada que la lanzó muy lejos.

La gatita chilló de dolor. La patita se le había roto. Ahora no solo estaba sola y triste, estaba herida, y no podía ni cazar ratoncitos.

El cazador que salvó a la Blancanieves del lobo, vivía en aquel bosque y la llevaba pienso, y le dejaba agua cerca de la madriguera. La gatita iba tirando pero cada día estaba mas débil, la atacaban los otros animales y no se podía defender, se escondía en su madriguera cuando llovía, pero estaba tan débil, que no se podía ni mover, nadie quería ayudar a aquella gatita tan bonita, cariñosa y guapa que nunca había hecho mal a nadie.
Ella solo sabía querer, no conocía la maldad, hasta que un día el cazador avisó a los bomberos.
Estos muy valientes, fueron al bosque, le dieron a la gatita un boquerón. La gatita se puso muy contenta, ya se pensaba que en el mundo no había nadie que fuera bueno.
Los bomberos conocían a un mago que era muy bueno, en su casa siempre había caramelos, juegos, chocolate, Internet y videojuegos. El mago era pobre, pero tenia un gran corazón, ahorró para al veterinario y le operaron la patita.

Ahora la gatita que había sufrido tanto y había llorado mucho, estaba contenta con aquel mago tan bueno, que le daba mucho cariño y besos, y las comidas que a ella le gustaban y estaban tan buenas
Y colorín colorado este cuento se ha acabado.

“MAU, LA GATETA DE LA MUNTANYA”

N’havia una vegada una gateta negra, que era molt dolça, quan la acariciaves feia runn runn. El seu amo era un bruixot dolent que la va abandonar al mig de la muntanya. La gateta es va quedar molt trista, malgrat que el bruixot era dolent, ella ho estimava , i ho enyorava molt.
A les nits dormia sola i cridava al seu dolent amo, feia miau miau, i Aixa es passava les nits trista i sola, al mig de la muntanya.

Altre dia ella que era molt “carinyoseta” va veure un senyor que li semblava que era bo, es va apropar dient, miau , miau, i el senyor li va dir: a on et creus que vas bitxo fastigós i la van donar una potada que la van llançar molt lluny. La gateta va cridar de dolor, la poteta se l’havia trencat. Ara no nomes estava sola i trista, estava ferida, i no podia ni caçar ratolins.

El caçador que va salvar a la Blancaneus del llop, vivia en aquell bosc i la duia pinso, i li deixava l’aigua a prop de la madriguera. La gateta anava tirant, però cada dia estava mes feble, l’atacaven els altres animals i no es podia defensar, s’amagava a la seva madriguera, quan plovia, però estava tan feble que gairebé no es podia ni moure, ningú volia ajudar a aquella gateta tan bonica, “carinyoseta” i maca que mai havia fet mal a ningú. Ella només sabia estimar, no coneixia la maldat, fins que un dia el caçador va avisar als bombers.

Aquest molt valents van anar al bosc, li van donar a la gateta un bosqueró, la gateta es va posar molt contenta, ja es pensava que en el mon no hi havia ningú que sigues bo.

Els bombers coneixien a un mag que era molt bo, a la seva casa sempre hi havia caramels, joguines, xocolata, Internet, i videojocs. El mag era pobre, però tenia un gran cor, va estalviar per a pagar al veterinari, i li van operar la pateta.

Ara la gateta que havia patit tant i havia plorat molt estava contenta amb aquell mag tan bo, que li donava carinyet, petons i els menjars que a ella li agradaven i estaven tan bons.

I colorin colorat aquest compte ja se ha acabat.

*( Es una historia real convertida en relato. Este cuento esta hecho con la idea de que los servicios de urgencias de diferentes tipos lo puedan llevar con ellos y usarlo para atender a niños que hayan sufrido algun tipo de trauma. Solo ocupa un folio. Es una historia de superación con final feliz)

Marcelino Miret i Pérez
Marcel•lí Miret
dissenyador de la cerimònia d'inauguració del JJOO B-92
vídeo https://www.youtube.com/watch?v=ICrVJRXe4rU
video 2 https://www.youtube.com/watch?v=bKKGxnDRUos
web: http://webs.xadica.cat/quixotcatala

recogida de firmas:
http://www.change.org/es/peticiones/ana-m-morata-directora-perrera-del-barcelon%C3%A8s-nord-cese-o-dimisi%C3%B3n-inmediata-por-impopular-y-desinter%C3%A9s-hacia-los-animales-y-las-personas
Marcel03 de febrero de 2014

Más de Marcel

Chat